czwartek, 23 października 2008

Pora na pora.


Nie umiem chorować. Leżenie w łóżku, to najgorsze co może mnie spotkać, a nies
tety od kilku lat spotyka mnie nazbyt często. Tym razem to tylko angina, ale i tak mam jej już dosyć. Dlatego wczoraj nie dałam się przykuć do łóżka i z tego co znalazłam w spiżarce i lodówce zrobiłam nam szybki obiadek. Choć były to proste dania, zrobienie czegoś co było smaczne i ciepłe zrobiło mi ogromnie dużo przyjemności.


Ponieważ w lodówce były głównie pory, a w spiżarce cała masa różnych puszek, postanowiłam zrobić coś prostego. Zupa z ciecierzycy i porów już od dawna czekała na swoje pojawienie się. Przepis na nią obejrzałam w programie Jamiego Olivera i wiedziałam, że muszę ją ugotować. Rzadko gotuję coś z ciecierzycą. Jest to jeden z niewielu składników, który nie pobudza mojej wyobraźni. Może jednak zbyt mało próbowałam?


Po zrobieniu zupy, zostały mi jeszcze pory, które wręcz wołały by się nimi zająć. Co jednak dodać do porów? Nie mogło to być coś skomplikowanego, gdyż w mojej kuchni brakowało pasujących ingrediencji. W sukurs przyszła mi inspiracja z blogu Eli, zapowiadająca orzechowy weekend. Wystarczyło jeszcze ugotować gnocchi lub makaron, trochę parmezanu na wierzch i obiad gotowy.

Zupa z ciecierzycy i porów

Składniki:
1 cebula, duża

3 pory, średnie
1 łyżka oliwy

3 ząbki czosnku

tymianek

2 małe ziemniaki, pokrojone w kostkę
1 marchewka, duża, pokrojona w plasterki

2 puszki ciecierzycy
0,8-1 l. bulionu (warzywny lub drobiowy)

2 łyżeczki startego imbiru
sól, pieprz
parmezan

Przygotowanie: W garnku podsmażyć pokrojoną cebulę i pokrojone w cienkie paski pory podsmażyć na oliwie z oliwek, aż zmiękną. Dodać czosnek (ja zrobiłam z czosnku i soli pastę w moździerzu), tymianek, ziemniaki i marchewkę. Po kilku minutach dodać opłukaną ciecierzycę i wlać bulion. Przykryć i gotować do miękkości. Dodać imbir. Po 30 minutach zmiksować połowę zupy, doprawić do smaku i pałaszować z dodatkiem parmezanu.

Sos z porów

Składniki:

2 szalotki
2 pory, tylko białe części

1 łyżka oliwy
2 ząbki czosnku

tymianek
kilka łyżek bulionu/wody/wina

2 garście orzechów
1 garść rodzynek

śmietana (ilość uzależniona od smaku)
gałka muszkatołowa

sól i pieprz

Przygotowanie:
Szalotki, pory podsmażyć z czosnkiem i ziołami. Dodać trochę płynu i dusić do miękkości. Dołożyć orzechy i rodzynki. Pod koniec gotowania dodać śmietanę. Przyprawić do smaku gałką, solą i pieprzem.


Smacznego.

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...